środa, 10 września 2014

Kasza jaglana z warzywami

Wczoraj pierwszy raz postanowiłam ugotować danie z kaszą jaglaną. Nigdy wcześniej jej nie jadłam, ale czytałam, że jest bardzo zdrowa i idealna przy karmieniu piersią. Przepis, który znalazłam w internecie okazał się bardzo prosty i mało wymagający.

Składniki:

szklanka kaszy jaglanej
mała cebula
połówka cukinii połówka papryki
2 łyżki oleju
sól, pieprz, zioła dla smaku.

 Przepis:

Warzywa oczyszczamy, obieramy, myjemy. Cebulę siekamy, cukinię kroimy w półplasterki a paprykę - w niewielkie paseczki. 

warzywa


Kaszę najpierw płuczemy 2 lub 3 razy, następnie wsypujemy do wrzątku, odrobinę solimy i gotujemy na niewielkim ogniu do momentu, aż wchłonie się woda. 

Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy kolejno cebulę, cukinię, a gdy ta się trochę podsmaży, paprykę i czerwoną fasolę. Mieszankę dusimy na małym ogniu.  Przyprawiamy dla smaku solą pieprzem i posiekaną pietruszką, bazylią czy rozmarynem. 

kasza jaglana

Wsypujemy kaszę, mieszamy i jeszcze trochę dusimy. Jeśli to konieczne, możemy dolać odrobinę wody. Gotowe!

kasza jaglana

SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. Ja też nigdy nie jadłam kaszy jaglanej.. wgl nie przepadam za kaszami.. ;) Ale jak taka zdrowa to może pora się przestawić ;))
    Wygląda apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jak Kornelia, nie przepadam za kaszami, a zwłaszcza gryczaną! Ale ostatnio przeglądałam propozycje dań dla mam karmiących i zdaje się, że bez kaszy się nie obejdzie. Zastanawiam się tylko, czy ta cebula nie zaszkodzi maleństwu? Szczerze mówiąc mam taki mętlik w głowie co do diety zaraz po porodzie, że już sama nie wiem co będę jadła :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po porodzie nie jadłam cebuli, ale jak Filipek skończył 2 miesiące to po mału zaczęłam ją wprowadzać i nic mu nie było :)

      Usuń