środa, 29 października 2014

Czytajmy swoim dzieciom

Kiedy należy zacząć czytać dzieciom? 

Najlepiej jak najwcześniej. Ktoś mógłby pomyśleć, po co, skoro taki mały szkrab jeszcze nic nie rozumie. Może i nie rozumie, ale stu procentowej pewności nigdy nie mamy :) Czytanie na głos przez rodziców książek maluszkowi stymuluje jego rozwój mowy i usprawnia pamięć. Buduje również szczególny rodzaj więzi między rodzicem a dzieckiem. Skoro płyną z tego same korzyści, zaczęłam czytać mojemu synkowi. Najpierw zaczęliśmy od książeczek z obrazkami dla dzieci między 3-6 miesiącem życia. Jak mam byś szczera to wcześniej nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje, ale na szczęście mam ciocię, która mnie uświadomiła. Potem przeszliśmy do książek trochę nieco poważniejszych, bo z tekstem. Na początku zastanawiałam się czy Filipek faktycznie będzie mnie słuchał i czy wytrzyma w ciszy i skupieniu do końca bajki. Ma dopiero 4 miesiące, więc wydawało mi się to nierealne, ale spróbowałam. Okazało się, że mały był zachwycony. Czytałam mu bajkę o brzydkim kaczątku, a Filipcio leżał grzecznie i od czasu do czasu spoglądał na mnie i się uśmiechał jakby chciał mi powiedzieć " mamo chcę więcej". 


bajki

6 komentarzy:

  1. Mój mąż w ciąży czasem brał książeczkę i czytał do brzuszka .. śmieszne to było :) ale nie mogę się doczekać jak kruszynka wyjdzie i będziemy mogli jej czytać książki ;)
    Uważam to za świetne zajęcie dla takiego maleństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, ze juz zaczęliście czytać waszemu maleństwu :)

      Usuń
  2. My też mamy ksiażęczkę dla takiego maluszka i też czytamy :) Alicja uwielbia oglądać kontrastowe obrazki, ja jej o nich opowiadam różne historie, jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że więcej czytałam w ciąży bajek niż teraz po porodzie... MÓJ BŁĄD! Czas nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mała ma 3tyg a już mam dla niej bajki i czekam na odpowiedni moment. teraz pokazuje jej książeczki kontrastowe i opowiadam...super, że czytacie...

    OdpowiedzUsuń