poniedziałek, 3 listopada 2014

Krem z dyni

Nakupiliśmy wielkie dynie jako dekoracje na sesję Filipka, ale szkoda teraz, żeby tak stały i gniły. Przygotowałam z nich krem z dyni. Długo szukałam dobrego przepisu, kilka razy już gotowałam taki krem, ale jeszcze nigdy mi nie wyszedł dobry. Wreszcie znalazłam przepis jak dla mnie idealny :)


Krem z dyni


Składniki :

8 anchois
1 duża cebula
2 kg dyni
400 ml mleka kokosowego

Przepis:

Anchois przysmażyć na masełku razem z cebulą (można też dodać papryczkę chilli jeśli ktoś lubi na ostro). Gdy cebula się zeszkli dodać dynię i gotować, aż będzie miękka. Następnie dolać mleczko kokosowe i wszystko zmiksować. Gotowe !
Na wierzchu można polać olejem z pestek dyni albo zrobić kleksik ze śmietany. Ja zawsze też dodaję prażone pestki dyni :) 

Smacznego 


1 komentarz:

  1. Dynia z anchois? O nie to chyba nie moje smaki...
    Generalnie dynię lubię :)

    OdpowiedzUsuń